Kapoenen

Het leven van een kapoen is er één vol spel, fantasie, creativiteit en expressie. En daar spelen we volop op in. Het hoogtepunt in een kapoenenleven? Voor de eerste keer op kamp! Een ongelofelijk leuk avontuur voor de kapoen! Met onze kleintjes reizen we naar het Verre Oosten, de planeet Mars of terug in de tijd naar de Vikingen... Je kan het zo gek niet bedenken of de kapoenen zijn er geweest.

Afspraken

Kledij:

• Zorg voor gepaste kledij: een regenjas bij nat weer, warme kledij bij koud weer, een petje bij felle zon,...
  • Een kapoen is verplicht een scoutsdas te dragen.
  • Voor de herkenbaarheid van onze kleinste sloebers is het aan te raden een rood scouts-t-shirt aan te trekken.

Activiteiten:

• Wij engageren ons maandelijks de activiteitenkalender aan te vullen. Toch vragen we om deze regelmatig na te kijken.

Zaterdag 28 september 2024

• Uur: 14u - 17u
  • Locatie: Scoutsplein

STARTDAG!

'Onderweg Opgestoken', de jaarleuze van dit jaar! De leiding staat alvast te popelen om iedereen terug te zien en nieuwe gezichten te leren kennen! Hopelijk jullie ook?

Neem voor deze allereerste activiteit al je vriendjes en vriendinnetjes mee, want wie weet vinden zij de scouts ook wel mega leuk!

Zaterdag 05 oktober 2024

• Uur: 13u - 18u30
  • locatie: Scoutsplein

OVERGANG

Vandaag is het overgang! Een scoutsritueel waarbij we met z’n allen vieren dat leden overgaan van de ene tak naar de andere!

Om dit te vieren spelen we eerst een heleboel spellen in het bos, daarna gaan we terug naar het plein waar de eerstejaars kapoenen op het parcours mogen. Dit is hun officiële welkom bij Scouts De Haan!

Draag zeker kleren die vuil mogen worden!

Zaterdag 12 oktober 2024

• Uur: 14u- 17u
  • locatie: scoutsplein

CLUEDO

Er is een moord gebeurt in De Haan maar wie o wie heeft het gedaan, waar is het gebeurt, met welk voorwerp en waarom. Daarom heeft de burgemeester gevraagd aan de kapoenenleiding of er geen goede speur kapoenen in De Haan zitten. Komen jullie helpen om de moord op te lossen?

Zaterdag 19 oktober 2024

• Uur: 14u- 17u
  • locatie: scoutsplein

Sluipspel

Wie O wie is de beste sluip kampioen? Haal je beste sluiptechnieken maar boven om samen met je team in het kamp van de leiding binnen te sluipen.

Zaterdag 26 oktober

• Uur: 14u - 17u
  • Locatie: scoutsplein

Trick or Treat (snoep of je leven)

Jejjj de engste periode van het jaar is weer aangebroken. Gaan jullie mee op pad om snoepjes te verzamelen bij de bewoners van De Haan, als ze die snoepjes niet geven gaan we hun leven moeten meenemen.

Zaterdag 2 Oktober 2024

• Uur: /
  • Locatie: /

Omwille van de vakantie is er geen activiteit!